İstanbul depremleri sonrası e-ticarette afet ürünlerine talep patladı

İstanbul’da Deprem Sonrası Online Alışverişte Talep Patlaması!

İstanbul’da en büyüğü 6,2 şiddetinde olan depremlerin ardından online alışverişte, afet durumlarında kritik öneme sahip ürünlerin aranması ve satışı katlandı. E-ticarette en çok aranan ürün deprem çantası olurken, çadır siparişleri 5,5 kat arttı.

İstanbul’da yaşanan depremlerin etkisiyle büyük panik yaşayan ve artçı sarsıntılar devam ederken, evlerinde kalmak istemeyen vatandaşlar afet durumlarında ihtiyaç duyabilecekleri ürünlere yönelik taleplerini artırdı. Deprem çantası, deprem düdüğü, çadır, powerbank ve termos gibi ürünlere olan ilgi, e-ticaret sitelerinde yoğun bir talep oluşmasına neden oldu.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve PttAVM Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, depremin ardından belirli ürünlere talebin arttığını belirtti.

Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından İstanbul’da yaşanan deprem sonrasında hızla bir komite oluşturduklarını belirten Çevikoğlu, belirli ürünlerde “fiyat kilidi” uyguladıklarını ve bu sayede fahiş fiyat artışlarını engellediklerini vurguladı.

Talepte yaşanan artışlara karşın, fiyat artışlarına karşı önlem aldıklarını dile getiren Çevikoğlu, “Perakendede bir dükkanda fiyat kontrolü zor olabilir ancak online platformlarda kontrol etmek daha kolaydır. İstanbul depreminin ardından çadır, batarya, yağmurluk, konserve gibi ürünlerde ciddi artışlar yaşanmıştır. Bu süreçte tüketicilere güvenli alışverişi hatırlatmak istiyoruz. Tüketicilerin ‘Güven Damgası’ olan platformlardan alışveriş yapmalarını öneriyoruz.” şeklinde konuştu.

– Çadır Siparişleri 5,5 Kat Arttı

Hepsiburada’dan alınan bilgilere göre, 23-24 Nisan tarihlerinde deprem çantaları, deprem düdükleri, çadırlar, powerbank’ler ve termos gibi afet durumlarında kritik rol oynayan ürünler en çok arananlar arasında yer aldı.

Deprem sonrası en çok talep gören ürünler arasında deprem çantası birinci sırada yer alırken, çadır siparişlerinde 5,5 katlık bir artış yaşandığı, uyku tulumu siparişlerinde ise bir önceki güne göre %250 artış gözlendiği belirtildi.

Related Posts

Türkiye’de gerçek emeklilik hayal

Hanehalkı İşgücü Araştırması’na göre 2025 yılının ilk çeyreğinde emekli olduğu halde çalışmaya devam edenlerin sayısı arttı.

Güler Sabancı uyarmıştı! Vurgunun boyutu ortaya çıktı

Yapay zeka teknolojisini kullanıp sahte yatırım dolandırıcılığı yapan şebeke çökertildi. İstanbul merkezli 28 ilde düzenlenen operasyonda 72 şüpheli yakalanırken, yapılan finansal analiz çalışmalarında 41 farklı paravan şirket üzerinden yaklaşık 500 …

ABD yaptırımlarının kalkmasının ardından ilk anlaşma: Suriye ve DP World arasında Tartus Limanı için 800 milyon dolarlık imza

ABD yaptırımlarının kalkmasının ardından ilk anlaşma: Suriye ve DP World arasında Tartus Limanı için 800 milyon dolarlık imza

Connected TV alanında gücünü artırıyor

Türkiye’nin yenilikçi dijital reklam platformlarından TVekstra, Connected TV alanındaki büyümesini hızlandırarak önemli bir iş birliğine imza attı. Yerli televizyon markası Onvo ile yapılan anlaşma kapsamında, Onvo TV’lerin reklam satış ve envanter yönetim hakları TVekstra tarafından yürütülecek.

AYD Başkanı Şapkacı’dan “alışveriş merkezi düzenlemelerine” ilişkin değerlendirme

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı, “AVM denilen yerlerde, bazen içerideki mağazaların yarısı boş, ulusal ve uluslararası markalar yok. Pasaj niteliğini bile taşımıyor. Buralar AVM niteliğini kaybediyor.” dedi.

Sayıştay uyardı, ödeme sürdü: GİB’den 2024’te ihbarcılara 22 milyon TL ikramiye

Sayıştay uyardı, ödeme sürdü: GİB’den 2024’te ihbarcılara 22 milyon TL ikramiye