Teknolojinin hızla geliştiği ve çalışanların önceliklerinin değiştiği bir iş dünyasında her geçen gün yeni bir davranış trendi ortaya çıkıyor. Bu son trendlerden biri de şirket sadakatinin azalması. Uzmanlara göre, eskiden çalıştıkları şirketle övünenler, artık kendini daha ön plana koyuyor.
ŞİRKETTEN ÇOK KENDİ BECERİLERİNİ ÖN PLANA KOYUYORLAR
İşyeri deneyimini ölçen Leesman şirketinin CEO’su Tim Oldman, bu yeni trendi BBC’ye anlattı. Sektörel araştırmanın sonucunda varılan tespitlere göre, çoğu çalışan artık sosyal medya profillerine adlarını ve becerilerini koymayı seçiyor. Ve mevcut işverenlerinin ayrıntılarını sayfanın çok daha aşağılarına itiyor. Bu trend özellikle LinkedIn’de kendini gösteriyor. Bu, kullanıcıların profillerini önce iş unvanı ve şirketi ile yönlendirdiği geleneksel yaklaşımın tam tersi bir duruma işaret ediyor.
BECERİYE DAYALI EKONOMİ
Uzmanlar bunu kısmen, beceriye dayalı bir ekonomiye doğru daha geniş bir kaymaya bağlıyor. Çünkü bireylerin beceri ve yeterliliklerinin en değerli varlıkları olarak kabul edildiği bir ortamda faaliyet gösteriyoruz. İşgücü piyasasındaki en değerli çalışanlar artık, kişisel uzmanlıklarını üretken yapay zeka gibi gelişmekte olan teknolojilere uyarlama becerisine sahip olanlar.
Hızla gelişen teknoloji ile birlikte artan küreselleşme, beceriye dayalı bir iş piyasasına geçişi yönlendiriyor. Talep edilen beceriler hızla değişiyor ve çalışanlar kişisel, profesyonel veya finansal nedenlerle bunları güncel tutmak istiyor.
Diğer bir deyişle, çalışanlar taşıdıkları şirket soyağacından çok sahip oldukları becerilerle değer kazanıyor.
PRESTİJLİ ŞİRKETLERDE KALMAK ARTIK DEMODE
Mevcut işgücü piyasasında yetkinlikler firma prestijinden daha önemli hale geldikçe, birçok çalışan işverenlerine giderek daha az sadık hale geliyor. Uzmanlar, adından dolayı prestijli bir şirkette kalmaktansa, çalışanların şirketler arasında hareket ederek becerilerini besleyebilecekleri ve geliştirebilecekleri fırsatlar aradıklarını söylüyor.
Sadakatteki bu değişimin bir sonucu olarak uzmanlar, çalışanların bir zamanlar tek bir şirkete olan sadık bağlılıklarından psikolojik olarak koptuklarını söylüyor.
Z KUŞAĞINDA DAHA YAYGIN
Bu trend özellikle Z kuşağında daha yaygın. Çalışanlar iş-yaşam dengeleri üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak istiyor. Sadık kalmaya ve bir iş için fazladan çalışıp, dışarı çıkmamaya çok daha az vurgu yapılıyor ve çalışanlar kendi ihtiyaç ve tercihlerine uyan bir iş bulmaya çok daha fazla önem veriyor.
patronlardunyasi.com